ثبت آدرس های عددی اینترنتی در راستای ساماندهی این حوزه است
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، 'سعید مهدیون' روز سه شنبه در نخستین گردهمایی ثبت كنندگان محلی اینترنت در كشور، اظهار داشت: در صورت ثبت و ساماندهی این آدرس‌ها، فضایی مناسب برای انجام بهتر كسب و كارها در این حوزه و همچنین افزایش كیفیت و كارایی برای مصرف كنندگان فراهم خواهد شد.

وی با بیان این مطلب كه با عملیاتی شدن این ساماندهی معایب موجود نیز بر طرف خواهد شد، افزود: با ساماندهی در این حوزه، امكان برخی سوء استفاده ها و بروز تخلف های احتمالی نیز از بین خواهد رفت.

وی خاطر نشان كرد: یكی از مهمترین مسایلی كه در بخش شبكه ملی اطلاعات مطرح می شود، موضوع توزیع و بازمهندسی آدرس‌های عددی اینترنتی است كه می بایست اجرایی شود.

مهدیون تصریح كرد: برای انجام این كار، مطالعه تطبیقی روی كشورهای مختلف صورت گرفت و رفتارهای آن ها در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا و بر اساس مدلی كه برای كشورمان در نظر گرفته شده است، مقرر شد تا در نخستین اقدام ثبت آدرس های پروتكل اینترنت IP در دستور كار قرار گیرد.

وی تأكید كرد: به همین منظور كمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سال گذشته مصوبه 106 خود را به عنوان نخستین سند قانونی موجود در این حوزه ابلاغ كرد.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اقدام های بعدی در این بخش گفت: بر اساس نتایج بدست آمده از ثبت آدرس ها، فرصت مناسب برای استفاده بهینه از آدرس های عددی نسخه چهار در مدت زمان باقی مانده، فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین زمینه لازم برای احصاء حقوق مصرف كنندگان و ارایه كنندگان خدمات در این حوزه نیز ایجاد می شود.

'علی انصاری' معاون مدیریت و توسعه شبكه سازمان فناوری اطلاعات نیز در این گردهمایی با اشاره به شبكه ملی اطلاعات و برنامه های تدوین شده برای ایجاد این شبكه اظهار داشت: یكی از زیرساخت‌هایی كه می بایست در این حوزه فراهم شود ساماندهی آدرس های عددی و گذر به آدرس های عددی نسل شش است.

وی افزود: در همین راستا، وضع موجود شناسایی و برنامه ریزی لازم به منظور گذر به وضع مطلوب نیز صورت گرفته كه اقدام های لازم در حال عملیاتی شدن می باشد.

اقتصام ** 1579/1594





:: برچسب‌ها: آبی , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: